100 dagen trainen voor de Amstel Gold Race – D-day

Afgelopen zaterdag was het zo ver. Alle seinen stonden op groen om er een grandioze dag van te maken. Mooi weer voorspeld, een fijn onderkomen geregeld in hartje Valkenburg en een ontspannen voorbereidingsweek achter de rug. Na een laatste lange training van 170 km, tevens langste training, op zondag met de groep, had ik nog […]

Achter de schermen van het EK Atletiek

Na een fijne vakantie deze week weer begonnen met werken, twee weken na het EK Atletiek. Tijdens die twee weken blijk ik tamelijk hersenloos door het leven te zijn gegaan, want pas deze week begon ik op een rijtje te zetten hoe het EK Atletiek was geweest. Tijdens het EK Atletiek was ik coördinator van […]

De 227 km van de Ronde van Vlaanderen

3 april was weer de jaarlijkse Vlaamse Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. De dag ervoor krijgen wielertoeristen de gelegenheid de Ronde van Vlaanderen te fietsen en stond ik om 7 uur ’s ochtends op de Markt in Brugge om de hele afstand te gaan fietsen: 227 kilometer. Jaren geleden reden Teun en ik op zaterdagochtend […]

Bezoek aan Unseen photo fair

Afgelopen weekend bezocht ik het Unseen fotofestival in de Westergasfabriek in Amsterdam. Fotografie is voor mij een van de meest aansprekende kunstvormen. Een paar jaar geleden heb ik twee foto´s gekocht van Marlike Marks uit de serie Jaar en dag. Omdat ik weer budget heb voor iets nieuws leek Unseen me een goede manier om […]

Gevonden: glazenwasser

In de zeven jaar dat ik in mijn huis woon is de buitenkant van mijn ramen maar een keer schoongemaakt. Dit was toen de ramen er helemaal uit waren toen de buitenkant werd geverfd. Het zelf schoonmaken van de ruiten is anders onmogelijk omdat het veel te hoog is om er van de grond bij […]

Mijn ideale dag in Schotland

Mijn ideale dag in Schotland begint met een  uitgebreid ontbijt. Ik kies voor scrambled eggs met toast. Daarna stappen we op de fiets om de boot te nemen naar Isle of Arran vanaf Claonaig. We rijden over rustige wegen door het mooie landschap van Aberdeenshire met schapen op de flanken van de heuvels. We nemen […]

Zwemmen in de Willem-Alexander Baan

In de categorie sportavonturen zat het hem dit weekend vooral in het extreem vroege opstaan. Om 3:20 ging de wekker om na het zetten van thermoskannen koffie en thee naar de Willem-Alexander roeibaan te rijden. Het is traditie om op zondag van de roeiwedstrijd Koninklijke Holland Beker(KHB) voordat de eerste boten het water op gaan, […]

24 uur fietsen tijdens Cycling Zandvoort

24 uur lang zo hard mogelijk fietsen op het 4,3 km lange circuit van Zandvoort. 24 uur waarin je alleen maar bezig bent met de drie rondjes die je iedere keer moet fietsen, waarin ik niet kon wachten tot ik mijn eerste drie rondjes mocht fietsen, waarin ik daarna zin moest maken en waarin ik […]

Starten met WordPress leek zo makkelijk

Afgelopen maandag was de eerste les van de WordPress-cursus waarvoor ik me heb ingeschreven. Ik ben deze cursus gaan doen omdat ik graag een keer een website wil bouwen en dan kan ik tegelijkertijd met kennis over SEO opkrikken en toepassen. In deze les gingen we in twee uur tijd door de installatie van WordPress […]